ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က စိတ္ကူးေတြ ၾကြယ္ၾကြယ္ ၊ အေတြးေတြက မိုးေလာက္က်ယ္ျပီးေတာ့ အိပ္မက္ေတြ တနင့္တပိုးနဲ႔ ရွင္သန္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက စကားလံုးေလး တစ္လံုးကို ရျပီ ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ Roots က ဘာလဲ ဆိုျပီးေတာ့ လိုက္ျပီး စပ္စပ္စုစု လုပ္ေလ့ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ စာဖတ္အား အလြန္ေကာင္းတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြေပါ႔ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္တယ္ ဆိုတာ သူတို႔ ဂ်ာနယ္ ၾကည့္သေလာက္ပဲ ရွိတာပါ။
အဲဒီလို စကားလံုးေလးေတြရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကို လိုက္ရွာျပီး ခြဲျခားစိတ္ျဖာတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ “ ကဗ်ာ ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလး တစ္လံုးနဲ႔ ဝင္တိုးမိပါေလေရာ။ ဒီ ကဗ်ာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးေၾကာင့္ အေတာ္ကို ဒုကၡေရာက္ၾကရဖူးတယ္။ ကဗ်ာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ( အခုထိ ) ဘယ္သူမွ တိတိက်က် မသိၾကပါဘူး။ ကဗ်ာ ဆိုတာ “ ကာဗ် ” ဆိုတဲ့ ပါဠိဘာသာ ကပဲ ဆင္းသက္လာသလိုလို ၊ “ ကဝိဗ် ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကပဲ လာသလိုလို ဘယ္သူမွ ေသေသခ်ာခ်ာ သူ႕ရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကို မရွာခဲ့ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ကဗ်ာေတြေတာ့ ဆက္ျပီးေတာ့ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ကဗ်ာ ဆိုရင္ ေလးလံုးစပ္တို႔ ၊ ေလးသံုးကာရံတို႔ ၊ ဒါေတြ အရမ္းကို ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒါဒါဒါဒါ ဒီဒီဒီ ဆိုေသာ ကဗ်ာေလးေတြ ေရးျပီး ေပ်ာ္ေနခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကိုယ့္ကဗ်ာ ဘယ္သူ ၾကိဳက္ၾကိဳက္ မၾကိဳက္ၾကိဳက္ေပါ႔ေလ။ ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ကဗ်ာေလးေတြ လဲဖတ္ၾကရင္း ေျပာၾက ၊ ဆိုၾက ၊ ေဆြးေႏြးၾကနဲ႔ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ပဲ လူတတ္ေတြ လုပ္ေနၾကတာပါ။
ေနာက္ေတာ့ ေခတ္ေတြ ေျပာင္းလဲလာျပီးေတာ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာက ကဗ်ာ ေရစီးေၾကာင္းထဲကို အရွိန္ ခပ္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ဝင္ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ျဖစ္လာျပန္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ . . . ေနာက္ေတာ့ . . . ေပါင္းမ်ားစြာပါပဲ။ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သိပ္မသိပါဘူး။ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ သိတာ တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။
“ ကဗ်ာ ဆိုတာ ရြတ္ဆိုမႈကေန ျဖစ္တည္လာျခင္း ”
လို႔ပဲ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ဆိုၾကပါစို႔။ ဒါေၾကာင့္ ရိုးရိုး စကားလံုးေတြကို စကားေျပ လို မေရးဘဲ က်စ္လ်စ္ေသာ စကားလံုး ပံုစံေတြနဲ႔ ကဗ်ာ ဆိုျပီး ရြတ္ဆိုခဲ့ၾကတာပါ။ ( ဒါေၾကာင့္လည္း ကဗ်ာ ဆိုတာ ရြတ္ဆိုတယ္ ဆိုျပီး ျဖစ္ေနတာေပါ႔။ ) ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဒီလိုပဲ ခံယူခဲ့ၾကပါတယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္း ေခတ္ကို ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ေလးလံုးစပ္ ဆိုေသာ ေဘာင္ေတြကို တြန္းထုတ္ ေဖာက္ထြက္ရင္း ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ လို႔ လူေျပာမ်ားတဲ့ ကဗ်ာေတြ ပိုေရးျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ေရးျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြကေတာ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာလို႔ အတပ္မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာေတြကို ႏွလံုးသားနဲ႔ ေရးတယ္ လို႔ ဆိုရင္ ညာရာ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာေတြကို စိတ္ကူးနဲ႔ ၊ အေတြးနဲ႔ စကားလံုးေတြကိုသာ ဖြဲ႕တည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြဟာ ခံစားမႈထက္ အေတြးေတြ ပိုေနတာ မ်ားပါလိမ့္မယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ့္ ဖာသာလည္း သိတဲ့ အတြက္ အခု ေနာက္ပိုင္း ေရးျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ဘေလာ့မွာ မတင္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့တာပါ။
ဒီၾကားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အခက္အခဲ တစ္ခုနဲ႔လည္း ရင္ဆိုင္ရပါေသးတယ္။ “ စကားေျပ ကဗ်ာ ” တဲ့။ အခု ေနာက္ပိုင္း အေျပာမ်ားလာတဲ့ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစား တစ္ခုပါ။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္က ေရွးရိုးစြဲ သမား မဟုတ္ေသာ္လည္း လက္မခံခ်င္ပါ။ ကဗ်ာ ဆိုေသာ ရြတ္ဆိုမႈ ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘဲ ၊ ကဗ်ာကို စကားေျပ ေရးသလို ေတာင္ေတာင္အီအီ ေလွ်ာက္ေရးထားေသာ ကဗ်ာမ်ိဳးကို “ စကားေျပကဗ်ာ ” ဟု ဆိုကာ ကင္ပြန္းတပ္လိုက္ျခင္းလို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ခံယူမိပါတယ္။ ဒါဆို ေနာက္ထပ္ ေခတ္တစ္ေခတ္ ထပ္ေရာက္လာရင္ “ စာစီစာကံုးကဗ်ာ ” ၊ “ အက္ေဆးကဗ်ာ ” ၊ “ အင္တာဗ်ဴးကဗ်ာ ” ၊ “ ေဆာင္းပါးကဗ်ာ ” ရယ္လို႔မ်ား ထပ္ေပၚလာဦးမလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိပါေသးေတာ့တယ္။
ထားပါေတာ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း နည္းနည္းေတာ့ ခက္တဲ့ေကာင္ တစ္ေယာက္ပဲ မဟုတ္လား။ တစ္ခါတေလဆို ပိုျပီးေတာ့ ခက္တတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာေတြ ေရးျဖစ္ေပမဲ့ ဒီဘေလာ့မွာ မတင္ျဖစ္ေတာ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုတေလာ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ကို အံ့ၾသသင့္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဘေလာ့ရဲ႕ စီေဘာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြကို သေဘာက်တယ္ ၊ ၾကိဳက္တယ္ လို႔ လာလာေရးတာ ဖတ္ရလို႔ပါ။ တကယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မထင္မိတာ အမွန္ပါပဲ။ ကဗ်ာကို မ်ားေသာ အားျဖင့္ ႏွလံုးသားနဲ႔ ေရးခဲျပီး အေတြးေတြျဖင့္သာ မာဆတ္ဆတ္ ေရးေနမိေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြကို ခံစားတတ္သူေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ကို အံ့ၾသမိေစတာပါ။ ( ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြ မေကာင္းဘူး ဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာလည္း ခံစားလို႔ ရေနတာပဲေလ။ )
ဘာပဲေျပာေျပာ လူဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာဖူးပါတယ္။ “ ကိုယ့္ကို ေျမွာက္ေနမွန္း မသိရင္ ၁၀၀ % ေျမာက္တတ္သတဲ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကို လာေျမွာက္ေနတယ္ ဆိုတာ သိေနရင္ေတာင္မွ ၅၀ % ေတာ့ ေျမာက္တတ္ၾကေသးတာပဲ ” မဟုတ္လား။ အခုလို စီေဘာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြ အတြက္ အားေပးသူေတြ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ သိရလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးထားတာ ၾကာေနျပီးေတာ့ အၾကမ္းခ်ေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ အထက္က ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကဗ်ာေတြက ႏွလံုးသားနဲ႔ ဖတ္ရင္ ရြတ္ဆိုမႈ ေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ အေတြးေလး တစ္ခု ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူ႕ရဲ႕ သံစဥ္ကို ၾကားႏိုင္မွာပါ။
ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ ကဗ်ာ အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ ခံယူခ်က္ ကေတာ့ တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ . . .
“ ကဗ်ာ ဆိုတာ ရင္ထဲက လာတဲ့ အသံ ”
တဲ့။ နည္းနည္းေတာ့ နားစြင့္ၾကည့္ပါဗ်ာ။ ထံုးစံအတိုင္းပါပဲ “ ကမၻာေျမရဲ႕ တစ္ေနရာက တစ္စံုတစ္ေယာက္ အတြက္ ” ရည္ရြယ္ပါတယ္။
အလြမ္းမပါေသာ ကဗ်ာ
ကၽြန္ေတာ့္မွာ ည ႏွစ္ည ရွိတယ္။
ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
အိပ္မရတဲ့ ည နဲ႔ အိပ္ရတဲ့ ည . . .
အဲဒီညေတြနဲ႔ ဘဝကို မီးစာထိုးျဖစ္ခဲ့တယ္။
ေငြ႕ရည္ဖြဲ႔ခ်ိန္ကို မရလိုက္ပါဘူး ၊
မုတ္သံုရာသီလို႔ မသိတသိ အခ်ိန္မွာတင္
မ်က္ဝန္းေတြက
အလိုမတူလည္းပဲ စိုလာၾကတယ္။
မုန္းတယ္ . . .
မုန္းတယ္ . . . လို႔
အေျပာရ လြယ္သေလာက္ . . .
မုန္းတယ္ . . .
မုန္းတယ္ . . . လို႔
အေျပာခံရတာ သိပ္မလြယ္ဘူး။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အခ်စ္ကိုက
နည္းနည္းေတာ့ မုတ္သံုရာသီ ဆန္တယ္။
အဲဒီ႔ေန႔က . . .
မိုးေလဝသ ေၾကညာတိုင္း. . .
ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္မိတတ္တဲ႔ ကိုယ္က
စြင့္စြင့္ျငားျငား ေခါင္းငံု႔ထားမိတယ္။
တိမ္ေတြေတာင္မွ ငါ့အေပၚ ျပိဳက်ခဲ႔ျပီးျပီပဲေလ။
အခ်စ္ဆိုတာ . . .
မီးသတ္ကား ဥၾသသံၾကားတိုင္း
ရင္ဘတ္ထဲကို ငံု႔ငံု႔ၾကည့္ေနရတဲ႔ အရာတဲ႔။
အီဂ်စ္ ဘာသာေဗဒမွာ အသည္းပံု
ပါတယ္ ၊ မပါဘူး လို႔
သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ နံေဘးမွာ ျငင္းေနတုန္း
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အသည္းကြဲမႈ ျဖစ္စဥ္ကို စဥ္းစားေနမိတယ္။
အၾကည့္တစ္ခ်က္ . . .
စကားတစ္ခြန္း . . .
လက္တစ္ကမ္း . . .
ေျခတစ္လွမ္း . . .
ေသြးထိုးစကား . . .
ဒီလိုနဲ႔ . . .
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္မွ ဝိုးတဝါး ပါပဲ။
ဆရာ တာရာမင္းေဝ ေျပာခဲ႔ဖူးသလိုပဲ ၊
“ ကေလးအေသ ေမြးတဲ႔ မိခင္တစ္ေယာက္ကို ဝင္ခံစားၾကည့္ေပးပါလား ၊
ငါဟာ အိပ္မက္ အေသေတြ ေမြးေနခဲ႔ရတဲ႔ ေကာင္ပါ။ ” တဲ႔။
ဒါဆို . . .
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ နည္းနည္းျခားနားတယ္။
“ ကိုယ့္ဖာသာ အခ်စ္အေသေတြပဲ တသက္လံုး ဆက္ေမြးထားခ်င္ေနမိသူပါ။ ”
သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။
“ ခ်စ္သူကို အိပ္မက္ မက္တိုင္း ကဗ်ာေရးတယ္ ” တဲ႔။
ဒါနဲ႔ပဲ . . .
ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကို . . .
ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး ေပးမဖတ္ျဖစ္ေတာ့ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး ေပးမဖတ္ျဖစ္ေတာ့ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလး ေပးမဖတ္ျဖစ္ေတာ့ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာ စာမ်က္ႏွာေတြ . . .
လူျမင္ခံလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ဖုန္ဆိုးေျမယာေတြ လက္ထက္မွာ
ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ ျဖစ္ရတာ သိပ္ေတာ့ မထူးပါဘူးေလ။
ဒါေပမဲ႔ . . . မိုးေတြ ရြာျပန္ေတာ့ ဗြက္ေပါက္ျပန္ေရာ။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အခ်စ္ျဖတ္သန္းရာ ေဒသကလည္း
နည္းနည္းေတာ့ ကႏၱာရ ဆန္တယ္။
အလြမ္းေတြ တေပြ႔တပိုက္နဲ႔ ထိန္ထိန္ကိုေဝ လို႔ . . . ။
ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ခင္းခဲ႔တဲ႔ လမ္းက
နင္းမဲ႔သူ မရွိေတာ့ . . .
အညတရ ညမွာ . . .
ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ မထင္မရွား ဘုရင္ျဖစ္ခဲ႔ရျပန္ေရာ။
မိဖုရားကေတာ့ ရွားတာေပါ႔။
၁ ၊ ၂ ၊ ၃ ၊ ၄ . . . .
၁၅၀၀ ျပည့္မွ ခ်စ္ၾကေၾကး ဆိုရင္ . . .
ခရီးေဝးပါတယ္ ခ်စ္သူရယ္။
အခ်စ္မွာ ကိန္းဂဏာန္း မရွိဘူး။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ ေရွးေဟာင္း စကားပံု တစ္ခုနဲ႔ တူသတဲ႔။
“ တစ္ေန႔ တစ္လံ ပုဂံ ဘယ္မေရြ႕ဘူး ” လို႔ သတ္မွတ္တယ္ တဲ႔။
သူငယ္ခ်င္းက ရင္ဘတ္ကို ဟင္းလင္းဖြင့္ျပီး အဓိပၸါယ္ျပဳတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ဆက္စဥ္းစားမိတာက . . .
“ ကိုယ္လွမ္းတဲ႔ ေျခလွမ္းက ပုဂံရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ ” ဆိုရင္ေရာ . . .
သူ႕ေလာက္ေတာ့ မျပတ္သားတဲ႔ အတြက္ . . .
ကၽြန္ေတာ္ ရင္ဘတ္ ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ ျငိမ္ေနမိတယ္။
သိပ္ေတာ့ မထူးဆန္းပါဘူး ၊
ကၽြန္ေတာ္က အတၱ ရပ္ဝန္းမွာ . . .
အနတၱ ခပ္သန္႔သန္႔ပဲ ျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တာကိုး။
ေၾကးသြန္းအကၡရာေတြ လက္ထက္မွာ
ေက်ာက္ထက္ အကၡရာေတာ့လည္း တင္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။
အလြမ္းမဲ႔ လူတန္းစားေတြ ၾကားမွာ
ကၽြန္ေတာ္က အတီးအတနဲ႔
( တကယ္ကို ) ဂြတီးဂြက်တဲ့ ေကာင္ပါ။
ပညာရွိၾကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕
ပံုပမာ ျပဳသလိုေပါ႔. . . ၊
အခ်စ္ဆိုတာ . . .
လက္ဖဝါးထဲ ထည့္ထားတဲ့ သဲတစ္ဆုပ္နဲ႔ တူတယ္။
ခပ္ဖြဖြေလး ဆုပ္ထားရင္ မ်ားမ်ား ရသေလာက္
ခပ္တင္းတင္း ဆုပ္ထားမိရင္ လက္ၾကားက ယိုသတဲ့။
တကယ္ပါ . . .
ကၽြန္ေတာ္ဟာ သူ႕အေပၚ ဘယ္တုန္းကမွ ဆုပ္ကိုင္ဖို႔ မၾကိဳးစားခဲ့ပါဘူး. . .
ဒါေပမဲ့ . . . ေဝးျမဲ ေဝးလ်က္နဲ႔ ေဝးဆဲပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႔ . . .
ေန႔ရက္ေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ . . .
နာရီေတြက လွည့္ကာ ပတ္ကာ . . .
အေတြးေတြက ေမ်ာကာ ေမ်ာကာ . . .
သူ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေဝးကာ ေဝးကာ . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
အလြမ္းဆိုတာ . . .
ႏွလံုးသားရဲ႕ တိုင္ထိပ္မွာ တလြင့္လြင့္
ပ်ံ႕လြင့္ေနတတ္တဲ့ အရာ ဆိုရင္ . . .
ဒီတစ္ခါေတာ့ . . .
ငါတို႔ . . .
မုန္တိုင္း မက်ခင္ ျငိမ္သက္ျခင္းမ်ိဳးနဲ႔
တိတ္ဆိတ္ေနၾကပါစို႔။ ။
ေလးစားစြာျဖင့္
ကိုေဇာ္